SZKOLNY PROJEKT GHANA 2012 - DZIENNIK Z WYPRAWY

2012-07-13 15:45:48
BAZAR I CORAZ LEPSZE ZABAWY

Dwunasty dzień naszej wolontaryjnej wyprawy na czarny ląd, rozpoczynamy później niż zwykle. Zawdzięczamy to ks.Jerzemu, który pozwolił nam odespać wczorajszy wieczór. Wszyscy wyspani i odświeżeni spotykamy się o ósmej na śniadaniu. Nie spieszymy się. Przed południem dzisiaj mamy wolne. Wszyscy koordynstorzy naszej pracy jadą na pogrzeb. My natomiast po śniadaniu, tak aby nie marnować chwil spędzanych w Ghanie, wyjeżdzamy, tym razem nie pick-up-em, na targ do Sunyani. Przyjamna podróż mija dosyć szybko. Od Don Bosco Centere jedziemy jakieś 30 min. Parkujemy samochód pod pochodzącym z Libii Sahel-Sahara Bankiem i ruszamy poznać szczyptę tutejszego folkloru.

2012-07-12 10:45:08
W DOMU MŁODYCH SALEZJANÓW

Dzień rozpoczynamy pysznym śniadaniem o godzinie 7.40, ponieważ Msza planowana jest w salezjańskim nowicjacie na godzinę 19.00. Na stole pojawia się cashew butter (pasta z nerkowców, która smakuje dokładnie jak zmielone orzeszki). Między innymi dzięki niej j nasze żołądki stają się pełne, aby nabrać sił na kolejny dzień pracy. O godzinie 8.10 wyruszamy białym pickup-em marki Nissan. Wiezie nas jeden  z salezjanów, ghanijczyk ks.Piter. Gdy docieramy na miejsce, od razu witają nas miejsowi robotnicy, którzy wydają nam polecenia. Rozpoczynamy pracę  przy renowacji kościoła.

2012-07-11 00:46:04
NOWY BOYS HOME, PRACA I ZABAWA

Dzisiejszy dzień rozpoczynamy leniwym stoczeniem z piętrowego łóżka. Po porannej toalecie, która po parnej nocy jest dla nas wodospadem świeżości, udajemy się na Mszę świętą.  Intryguje nas mnogość chłopców ze szkoły Don Bosco na modlitwie. Jak codzień śniadanie jest bardzo lekkie oraz składa się z tutejszego  chleba i kilku słoików dżemu. Ku naszemu zaskoczeniu pojawia się również miód

2012-07-10 20:36:07
DO PRACY

Dzień rozpoczynamy poranną Mszą świętą, którą odprawia fr.Benua. Eucharystia odbywa się z udziałem uczniów Don Bosco Technical School, czyli oddalonej o 300 m od miejsca naszego pobytu szkoły technicznej, w ktorej młodzież zdobywa wiedzę z zakresu informatyki, motoryzacji i inżynierii. Mszę uświetnia wspaniały śpiew  naszych afrykańskich przyjaciół oraz muzyka skrzypiec, których smyczek opanowała Maria - wolontariuszka niemieckiego pochodzenia, pomagająca nam odnaleźć się w nowej rzeczywistości.

2012-07-09 03:01:16
AFRYKAŃSKA NIEDZIELA I ORATORIUM KS. BOSKO

Jak na niedzielny,  a do tego pierwszy po długiej i męczącej podróży dzień wstajemy bardzo szybko. Nasze "komórkowe budziki" dzwonią o godzinie, kiedy w tym rejonie świada przez cały rok wstaję słońce. Jest godzina  6.00. Także dzisiejsze wstawanie nie należy do łatwych. Ciągła podróż i  dostosowywanie organizmów  do nowych  warunków czyni nas ospałymi i zmęczonymi. Jednak mimo wsystko od 7.00  zaczynamy gromadzić się w busie. Za 30 min w nieopodal leżącej wsi Odumase rozpocznie się niedzielna Euchrystia. Nasz niedzielny obowiązak, ale przede wszystkim świadomść zawierzania wszystkiego dobremu Bogu motywyje do tego by dotrzeć tam i to punktulan