AKTUALNOŚCI - Archiwum marzec 2017

AUDYCJA: JEDNOŚĆ POLSKI - 3IV

Czy jedność Polski zależy od jedności Kościoła ?

o narastających podziałach i konieczności jedności wśród Polaków w audycji Trudne Sprawy w Radio Rodzina na 92 fm w poniedziałek 3 kwietnia od godz. 21.30 będą rozmawiać młodzież Liceum Salezjańskiego we Wrocławiu, eksperci oraz ks. Jerzy Babiak. Zapraszamy!

2017-03-30 19:04:54

UROCZYSTOŚĆ KATYŃSKIE - 10IV

Klasy wychodzą pod opieką profesorów bezpośrednio po 5 lekcji. Klasa III - prof. Mierzwa, kl. II - prof. Krawętkowska , kl.I - prof. Kozioł.

2017-03-28 18:26:19

WARSZTAY DECOUPAGE - 29III

2017-03-26 16:02:54

NEWS: OLIMPIJSKIE UZNANIE KREATYWNOŚCI

Kreatywność zalicza się dzisiaj do jednej z najważniejszych umiejętności człowieka. Potrzebna jest zarówno w pracy jak i w codziennym życiu, a człowiek posiadający ją uważany jest za bardzo wartościowego i przydatnego. Stąd Liceum Salezjańskie we Wrocławiu postanowiło rozpocząć działania zmierzajace do stworzenia przestrzeni ale i czasu dających szanse na jej ksztatłowanie i rozwój. Jak to się zaczęło ?

Przygotowania do kreatywności rozpoczęły się w połowie listopada. Wtedy zaczynaliśmy kreować naszą drużynę. Jej ostateczny skład utworzył się do końca grudnia kiedy to wysyłaliśmy oficjalne zgłoszenie „PKIWOS” czyli „Przedsiębiorstwo konstrukcji i wizualizacji obrotowych scen”. W skład drużyny weszli: Patrycja Szwabowicz, Kamila Mrugowska, Janek Derda i Bros z klasy I oraz Rafał Kopczyński z klasy 2. Opiekę nad nami sprawowała profesor Emilia Krawętkowska która oficjalnie była trenerem DI. Przez kilka miesięcy ćwiczyliśmy nasz refleks, umiejętność pracy w grupie i pracy pod presją czasu. Wykonywaliśmy różne ćwiczenia oraz przykładowe zadania które wymagały od nad myślenia poza szablonowego. Na przykład musieliśmy zapamiętać, aby przy wymyślaniu czegoś co miało być określone kreatywnym odrzucić pierwsze trzy pomysły gdyż są one zapewne najbardziej dosłowne i jest większe prawdopodobieństwo że więcej osób wpadnie na nie. Oprócz tak zwanych „zadań na już”, dochodziło zadanie główne. Mogliśmy wybrać je z pośród kilku kategorii (artystyczne – wykonanie określonego spektaklu, naukowe – wykonanie doświadczenia naukowego, improwizacyjne - improwizacja podczas spektaklu). My wybraliśmy zadanie techniczne, które polegało na zbudowaniu sceny która przeniesie bohatera z jednego miejsca w drugie w formie przedstawienia. Idea „sceny pozytywki” szybko przypadła nam do gustu. Spędziliśmy sporą część ferii i czasu pozaszkolnego na gromadzenie i przewóz materiałów oraz wspólną budowę naszego przedsięwzięcia. Obowiązki dzieliliśmy na to że dziewczyny zajmują się bardziej stroną spójnego scenariusza i plastyczną (scenografia, kostiumy), a chłopcy wykonają część techniczną (konstrukcja, budowa, i mocowania dekoracji). Przyznać trzeba, że w sytuacjach kryzysowych których bywało sporo poradziliśmy sobie świetnie dzięki wzajemnej współpracy. Oficjalne igrzyska rozpoczęły się w w Hali Stulecia w czwartek 16 marca 2017r. wraz z galą otwarcia. Nasze przedstawienie prezentowaliśmy 17 marca. Spotkało się ono z ogromnym uznaniem zarówno jury jak i publiczności. Nasi aktorzy usłyszeli wiele miłych słów na temat naszej ciężkiej pracy która jak widać się opłaciła. Tego dnia przed nami była możliwość obejrzenia reszty występów. Potem udaliśmy się na wspólne świętowanie, a następnego dnia rozpoczęliśmy drugą część konkurencji branej pod ocenę jaką było „wyzwanie na już”. Musieliśmy bez werbalnej komunikacji przekazać miejsce zwierząt w poszczególnej klatce przy pomocy 4 wiader o różnej wielkości. Przez 4 minuty mieliśmy do wglądu mapę z rozpisanymi wybiegami następnie musieliśmy się rozdzielić i odpowiednio porozumieć. Po wyzwaniu wzięliśmy udział w warsztatach stepowania które prowadził Dariusz Dudzik (absolwent wrocławskiego oddziału PWST oraz półfinalista mam talent). W niedziele podczas ceremonii zakończenia Kamila Mrugowska z naszej grupy została nagrodzona nagrodą „Duszy sceny”, czyli nagrody dla najlepiej odegranej postaci. Już teraz szykujemy się na przyszły rok aby odebrać nagrodę główną (wyjazd i reprezentowanie polski na finałach DI w Stanach Zjednoczonych) lub nagrodę 2 (reprezentowanie Polski na igrzyskach w Chinach), a prof. Emili Krawętkowskiej dziękujemy za prowadzenie nas oraz za wspieranie.

Asia Zdybel, uczennica klasy II

2017-03-24 15:23:34

NEWS: SALEZ I WULKANY NA GRAN CANARII

Wymiany uczniowskie pod logiem projektu ERASMUS+ słyną z łatwo przyswajalnego zdobywania wiedzy, a także niesamowitych wrażeń związanych z interakcją z obcą kulturą. W tym roku od 12 do 19 marca, uczniowie Liceum Salezjańskie we Wrocławiu  wyjechali na Gran Canarię, aby poznać uformowanie i cechy tamtejszych wulkanicznych struktur, ale także historię wyspy i jej mieszkańców.

Uczniowie z  Turcji, Hiszpanii, Portugalii, Francji i Polski już pierwszego dni mieli okazję do integracji we wspólnych grach i zabawach, ale także przy spacerze na górę El Confital. Oczywiście, w tym dniu nie zabrakło również wykładów z czego jeden, dotyczył warunków biologicznych wyspy, a z kolei drugi mówił o zagrożeniach i sposobie ochrony ludności podczas wybuchu wulkanu. Jak się okazuje, nie tylko geologią i biologią żyje człowiek, ale również społecznym i politycznym stanem rzeczy, aby dowiedzieć się nieco o tych właśnie sprawach, grupa projektowa odwiedziła Prezydenta Gran Canarii i jego siedzibę gdzie podejmuje najważniejsze decyzję w sprawie tej pięknej wyspy. Drugiego dnia również, mieliśmy okazję zwiedzić muzeum Krzysztofa Kolumba i jego podróży do Nowego Świata.  Co ciekawe Gran Canaria odgrywała w tym przedsięwzięciu nad wyraz ważną rolę, gdyż to właśnie na niej trzy okręty Kolumba uzupełniały ostateczne zapasy przed najdłuższą częścią podróży. Trzeciego dnia przyszedł czas, aby odetchnąć świeżym górskim powietrzem.  W tym celu, zabrano nas do przepięknego ogrodu Caldera Bandama założonego przez biologów w celu ochrony flory wyspy. Krętymi, górskimi drogami dotarliśmy również do punktu widokowego Pico Las Nieves gdzie było zbyt zimno, aby zostać tam na dłużej niż jedną sesję zdjęciową. Zaskoczeniem dla wielu z nas był fakt, że przed przybyszami z Hiszpanii na wyspie mieszkali dawni przybysze z Afryki, którzy przypłynęli w okolicach roku pierwszego naszej ery. Ten dzień był poświęcony w szczególności im,  gdyż odwiedziliśmy jedyne odkopane szczątki ich osady i malowidło naścienne pełne geometrycznych i idealnie wymierzonych wzorów w muzeum Cueva Pintada, a także mieliśmy okazję zwiedzić nekropolie Kanaryjczyków u których bardzo dużą rolę odgrywała hierarchia w społeczeństwie za życia, ale również i na cmentarzu. Ostatni dzień na wyspach był najbardziej interesujący. Po zwiedzeniu miasteczka Mogan udaliśmy się do Maspalomas,  aby podziwiać wydmy znajdujące się tuż przy oceanie. Kilkoro uczestników pokusiło się o sturlanie się z nie tak małej wydmy za co zapłacili niemocą pozbycia się piasku z siebie do następnego dnia. Po tym pożegnaliśmy grupę z Francji, która na ich i nasze nieszczęście musieli wyjechać wcześniej. Bo czułych pożegnaniach, udaliśmy się na plaże, gdzie każdy mógł opalać się kąpać lub po prostu włóczyć się po wydmach. Wieczorem, odbyło się oficjalne pożegnanie z przepysznym bufetem i ogłoszenie wyników konkursu na najlepsze zdjęcie ukazujące piękno wulkanicznego pejzażu Gran Canarii. Po tygodniu wspólnie spędzonego czasu nadeszła pora, aby się rozstać co nie każdemu  przyszło delikatnie. Niezależnie od stopnia delikatności uczestnika możemy być pewni, że każdy z nas zapamięta ten wyjazd na bardzo długo. (Kacper Słowik, kl.II)

2017-03-23 10:49:29

MEDIA: SALEZ W THE LEARNING

zapraszamy do lektury artykułu prof. Magdaleny Szewczyk oraz prof. Anny Bukiewicz o projekcie "Ariss w Salezie". The Learning Teacher magazine [pełne wydanie]

2017-03-21 17:29:51

WOLONTARIAT: ODDAJEMY KREW - 22IV

prof.Ewelina Kozioł, zaprasza wszystkich pełnoletnich uczniów dowzięcia udziału w akcji oddawania krwi. Wyjście do Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa we Wrocławiu odbędzie się we wtorek 22 marca po trzeciej lekcji. Należy w tym dniu koniecznie zjeść rano śniadanie, wypić przynajmniej 0,5 l napojów zabrać bilet MPK, przynieść zgodę rodziców oraz dowód osobisty lub paszport (konieczny numer PESEL). Serdecznie zapraszamy także rodziców naszych uczniów i absolwentów naszego Liceum.

2017-03-19 18:33:05

TURYSTYKA: RUDAWY JANOWIECKIE - 1IV

2017-03-19 18:25:52

SUKCES: BASIA CHANRTRY FINALISTĄ OJF

Z radością informujemy, że uczennica klasy II prowadzona przez prof. Joannę Wróbel Basia Chantry w XL Olimpiada Języka Francuskiego Ojf znalazła się w gronie Finalistów. Gratulujemy!

2017-03-18 11:51:46

AUDYCJA: DEWIACJA MODLITEWNA - 20III

Czy od modlitwy można się uzależnić ?

o dewocyjnym dialogu z Bogiem oraz konieczności ciągłej troski o jego poprawność w audycji Trudne Sprawy w Radio Rodzina na 92 fm w poniedziałek 20 marca od godz. 21.30 będą rozmawiać młodzież Liceum Salezjańskiego we Wrocławiu, eksperci oraz ks. Jerzy Babiak. Zapraszamy!

2017-03-17 04:51:57

DZIEŃ KOBIET - ŻYCZENIA

2017-03-08 05:07:53

WYMIANA: GRAN CANARIA - 12-18III

Program wymiany uczniów
ze szkoła IES Nueva Isleta Tony Gallardo Gran Canaria
projekt ERASMUS+
"Szlakiem aktywnych i wygasłych wulkanów i trzęsień Ziemi przez Europę"

12 marca 2017r. - niedziela
12.00 – wyjazd busem / spotkanie ul. Młodych Techników 17.
17:55 - wylot,  Berlin Schonefeld, Niemcy, (SXF)
21.55 - przylot, Las Palmas, Gran Canaria
Rozlokowanie w rodzinach, nuczyciele w Hotelu Pujol, Calle Salvador Cuyas, 5, 35008 Las Palmas de Gran Canaria www.hotelpujol.es

13 marca 2017r. - poniedziałek
9.00 - spotkanie w szkole, przywitanie, wykład o wulkanach
13.00 – lunch, zajecia w szkole

14 marca 2017r. - wtorek
9.00 - spotkanie w szkole, wizyta u Prezetenta miasta, zwiedzanie katedry sw. Anny
14.00 – lunch, odpoczynek w El Puerto, plaża, spacer

- zwiedzanie El Atlante sculpture
- zwiedzanie Cueva Pintada Museum
- lunch przy plaży  Agaete
 - zwiedzanie muzeum archeologicznego w Maipez

17 marca 2017r. - piątek
9.00 - spotkanie do szkoły
10.00 - zwiedzanie wsi  Agüimes
12.00 - Muzeum Guayadeque
- Piknik przy Guayadeque ravine
- Maspalomas Dunes i  Playa del Inglés

18 marca 2017r. - sobota

- czas w rodzinach,
- wylot 21.00 - do Londynu,  09.05 - 19.03.2017 - wylot do Berlina, przylot 11.50, dojazd do Wrocławia ok 16.00

organizator wymiany i opiekun grupy: prof. Magdalena Szewczyk, opiekun grupy: prof. Ewelina Kozioł

2017-03-03 16:29:46

AUDYCJA: ŻAL ZA GRZECHY - 6III

Czy potrafimy żałować za grzechy ?

o zanikającym stanie ducha i umysłu oraz o sztuce jego pielęgnowania w audycji Trudne Sprawy w Radio Rodzina na 92 fm w poniedziałek 6 marca od godz. 21.30 będą rozmawiać młodzież Liceum Salezjańskiego we Wrocławiu, eksperci oraz ks. Jerzy Babiak. Zapraszamy!