SZKOLNY PROJEKT GHANA 2009 - DZIENNIK Z WYPRAWY

2009-08-05 13:52:48
dzień 29 – na zakończenie

Po 29 dniach nieobecności docieramy ponownie do Wrocławia. Nasza wyprawa do Afryki  i realizacja projektu GHANA 2009 dobiega końca. Podróż samolotem z Accry przez Amsterdam i dalej do Berlina ma spokojny przebieg, a drogę z Berlina pokonujemy szkolnym busem razem z panem woźnym. Podróż trwa blisko 18 godzin. Pełni licznych wrażeń po dojechaniu do Wrocławiu najpierw udajemy się Radia Rodzina, aby tam nagrać wywiad. Mimo zmęczenia wiele opowiadamy, dzielimy się tym co przeżyliśmy.

2009-08-03 11:02:00
dzień 28 – ostatnie godziny

Budzimy się około 8.00, tak  aby o 8.30 zacząć już jeść śniadanie. Długi, dobry sen przywraca nam siły po wczorajszej całodziennej, wyczerpującej  podróży. O godzinie 10.00 zbieramy się całą grupą  w kaplicy na Eucharystii sprawowanej w języku angielskim przez ks.Jerzego. Po trzech tygodniach widać wyraźne postępy w sprawności sprawowania Maszy w tym języku. Ksiądz Jerzy dokonuje poświęcenia krzyży oraz innych dewocjonaliów, które tutaj zakupiliśmy. Do obiadu mamy czas wolny. Wykorzystujemy go na sprawdzenie w jaki sposób przewieźć pamiątki nie przekraczając dopuszczalnej wagi bagażu. Po wciśnięciu wszystkiego i dopięciu walizki okazuje się, że waży ona …. 15 kg, a więc każdy z nas ma jeszcze 8 kg zapasu. [ Czytaj dalej ]

2009-08-02 00:52:19
dzień 27 - z Sunyani do Accry

Nadszedł nieubłagany – niestety - czas wyjazdu.  Z samego rana zaraz po Mszy o godz. 7.00. odprawionej w języku angielskim przez ks. Jerzego udajemy się całą grupą na śniadanie w domu salezjańskiego. Dzisiaj chcemy zaoszczędzić czas dlatego sami nie zajmujemy się jego przygotowaniem. Gdy jesteśmy już  porządnie najedzeni nadchodzi czas pożegnań. Ciężko jest  nam rozstać się z naszymi przyjaciółmi (tak możemy śmiało powiedzieć): księdzem Italo, bratem Paulo,  którzy tak bardzo się o nas troszczyli oraz  Pope’em,  który tak dzielenie oprowadzał nas i objaśniał tajniki Ghanijskiego życia.

2009-08-02 00:36:09
dzień 26 - dwa flaki, porządki i podziękowania

Dzisiejszy dzień nie zaczął się zgodnie z planem. Mieliśmy pojechać do Adentii  by poraz ostatni pomagać w pracach na budowie. Niestety nasz bus, którym codziennie dowozi nas ksiądz Jerzy uległ awarii.  Nie jesteśmy  w stanie dotrzeć na miejsce. Jak się okazuje tylne koło jak i koło rezerwowe są przebite. Dwa flaki !  Naprawa u wulkanizatora w mieście zostaje przewidziana na 3 godziny. Możemy więc nieco dłużej niż zwykle odpocząć.

2009-07-31 16:27:12
dzień 25 - zwiedzanie wiosek, wizyta u biskupa i pożegnanie z dziećmi

Dzisiejszy dzień od samego rana zapowiada się bardzo interesująco. O godzinie 8.00 budzi nas Jacek na dzisiejsze śniadanie, które przygotował wraz z Rossi. Następie szybka poranna toaleta i wyruszamy do Adentii na Msze koncelebrowaną przez proboszcza tutejszej parafii i ks. Jerzego. Po drodze zabieramy animatorów, którzy prowadzą wraz z nami półkolonię i pomagają przy budowie przedszkola. Po Eucharystii ks.Piotr (proboszcz) dziękuje nam za prace i pomoc jaką wkładamy w budowę i zabawę z dziećmi. Następnie dowiadujemy się, że dziś nie idziemy na budowę ponieważ wczorajsza zaprawa nie zastygła i nie możemy kontynuować dalszych prac.